Projektid

Erasmus+


Erasmus + programmist lähemalt saab lugeda SIIN.


Erasmus + programmist lähemalt saab lugeda SIIN.

Erasmus+ (AHAH) Portugal 2022

Veebruaris toimus kolmas kohtumine projekti „Another hike… Another history…“ raames. Projektimeeskonnad lendasid väiksesse külla nimega Vila Nova da Barquinha. Sauga Põhikoolist osalesid sel korral projektis 9. klassi õpilased Hanna-Liisa Hein ja Rasmus Tiitus. Õpilastega käisid kaasas ka projektijuht Merilin Kauniste ja programmeerimise õpetaja Urmas Palmaru.

14.02.-18.02. 2022 toimunud projektireis koosnes viiest avastusrikast ja tegusast päevast. Esmaspäev oli üpriski rahulik. Päev veedeti koolis Agrupamento de Escolas de Vila Nova da Barquinha. Tutvuti teiste projektis osalevate õpilastega, kes olid tulnud Hispaaniast, Kreekast, Portugalist ja Prantsusmaalt.  Esitati õpilaste poolt tehtud esitlusi, kus saadi teada erinevate riikide traditsioonidest. Samuti tuli tutvustada ühte enda koolis läbiviidavat üritust, mis oleks seotud värskes õhus viibimisega. Sauga Põhikool tutvustas kooli traditsioonilist jüripäevaüritust, mille raames on aastaid matkatud, mängitud aardejahti, maastikumängu ning loomulikult räägitud ka jüripäeva tähendusest ning ajaloolisest tähtsusest. 

Teine päev viis projektimeeskonna väiksele matkale, mille giidideks olid Portugali õpilased, kes tutvustasid mõningaid tähtsamaid kohti oma armsas külas. Matka eesmärgiks oli jõuda Alamoura lossini, avastastades matkates teepealseid ajaloolisi sümboleid ning vaatamisväärsusi. Alamora loss asub väikesel saarel, kuhu kuiva jalaga ei pääse. Erasmuse meeskond võttis lossi uurima minemiseks ette väikese kanuumatka. Kanuumatk oli õpilaste sõnul külm ja energiat kulutav, kuna talvine jõevesi pääses tihti ka kanuusse ning vastu lainet sõudmine pani ka tugevamad õpilased jõudu rakendama. Õpilased said sellistes tingimustes kanuutades hea kogemuse osaliseks.

Kolmandal päeval uuriti lisaks ajaloole ka teadusvaldkonda. Külastati Centro Ciencia Viva Constância nimelist teaduskeskust, kus noortele räägiti päikesesüsteemist ning viidi läbi huvitavaid visuaalseid katseid, et näidata, kuidas see süsteem toimib ning miks. Bioloogiateemaline päev viis õpilased edasi Parque Ambiental de Santa Margarida nimelisse liblikamajja, kus sai vabalt lendavate liblikate keskel vaadelda liblikate erinevaid elutsükleid. Päeva viimaseks sihtkohaks oli suurehitist nimega Convento de Cristo, mis asus Tomari linnas. Selles kloostris ja kirikus olid 12.-16. sajanditel tegutsenud templirüütlid, kellel oli tol ajal tohutu võim. Seda oli näha ka hiilgusesse ja salapärasusse mässitud ehitisest.Vägevat ehitist on kasutatud ka mitmetes filmides.

Neljas päev oli projektimeeskonna jaoks kõige füüsilisem päev. Sellel lõunapoolikul võeti ette üks projekti peamistest tegevustest, milleks oli sel korral matk Serra d Aire nimelise mäe tippu. Sinna tippu jõudmiseks oli vaja kõndida rohkem kui 8 km. Enne kõrgustesse ronima hakkamist tutvuti põgusalt erinevate matkaradadel olevate märkidega ning vaadati üle õpilaste kaardilugemisoskused. Tutuvuti ka kompassiga ning nii mõnigi laps avastas, et kompassi on võimalik endale ka äpina telefoni tõmmata. Kui mäetipp oli vallutatud, suunduti hoopis mäe all olevatesse Grutas de Mira dÁire koobastesse.Need on Portugali suurimad koopad, mis avastati 1947. aastal. Koobastes asuvad maa-alused järved ja kaunite lubjarikaste moodustistega ruumid. Erasmuse meeskonnale tehti koobastes huvitav tuur, kus saadi teada palju huvitavat koobaste tekkimisest ning nende avastamisest. 

Reisi viimane päev oli pühendatud ainult Eesti meeskonnale, kes oli suure huviga valmis külastama rongide muuseumi. Riiklik raudteemuuseum Entroncamento linnas meenutab enam kui 160-aastast raudtee ajalugu Portugalis ning see on üks Euroopa parimatest raudteepärandi kagudest. See sisaldab tõeliseid rahuvuslikke aardeid, nagu näiteks kuninglikku rongi ja presidendi rongi. Eesti meeskonnal oli au ka presidendi rongi seestpoolt näha. Sellist võimalust tavalistele muuseumikülastajatele ei pakuta.

Reis oli suurepärane võimalus tutvuda Portugali ajaloo ja kultuuriga ning meeskonnaliikmed Kreekast, Hispaaniast, Eestist ja Prantsusmaalt jäid kogemusega ning õpituga väga rahule.

Rasmus Tiitus
9. klassi õpilane